Leveransvillkor

Hur lång är leveranstiden?
Som regel kan vi leverera inom 3-5 arbetsdagar. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Emanco Direktservice förbehåller sig rätten att meddela kunden om en vara inte kan levereras eller är försenad på grund av överbelastning på orderingång och förbehåller sig rätten att friskriva sig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Hur levereras varorna?
Leverans sker med våra egna bilar eller via postpaket till köparens adress. Alla priser inkluderar fri hemkörning.
Bytesrätt
Enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du 14 dagars ångerfrist från den dag du tar emot varorna. Meddela till Emanco Direktservice kundservice och returnera beställningen. Vi kan betala tillbaka till bankkonto i svensk bank, postgiro- eller bankgirokonto. Emanco Direktservice kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Reklamationer

Emanco Direktservice besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Vid skadade eller felaktiga varor måste reklamation ske inom 3 dagar. Kontakta order@emanco.se och specificera aktuell produkt och beskriv problemet, varpå ni får ett returnummer av Emanco Direktservice. Ni får ni hjälp med retur och makulering av faktura. Beställarens kundnummer och fakturanummer måste också anges. Vi accepterar inte försändelser som inte fått returnummer från oss. Du får då en ny vara eller pengarna tillbaka om varan utgått ur sortimentet. Vid hämtar vi varorna kostnadsfritt.

OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.

Synligt fel: Anmäls direkt till budet eller postkontoret vid mottagandet av varan.

Dolt fel: Anmäls till Emanco Direktservice inom 3 dagar från mottagandet av varan.