Allmänna villkor

Följande allmänna villkor gäller mellan kund och Emanco Direktservice AB, org. nr 556412-1548. För att registrera ett konto eller köpa produkter via vår webbplats måste du vara 18 år. Om du som kund är under 18 år måste målsmans godkännande finnas. Genom att göra ett köp på webbplatsen godkänner du våra allmänna villkor och intygar att de uppgifter du som kund lämnar är korrekta. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på webbplatsen. 

Företagsinformation

www.emanco.se bedrivs av Emanco Direktservice AB, org. nr 556412-1548. Benämningar “Emanco”, “vi”, “vår” och “oss” avser Emanco Direktservice AB. 

Org.nr: 556412-1548
VAT nr: SE556412154801
Innehar F-skattesedel

Telefon: 013-10 40 60
E-post: info@emanco.se

Postadress
Emanco Direktservice AB
Södra Kansligatan 14
802 52 GÄVLE

Priser & avgifter

Alla priser anges i Svenska kronor (SEK). Priser visas inklusive moms på webbplatsen. I alla priser ingår moms om 25%. Vid förändring av pris från leverantören, valutaförändringar eller ändrad moms förbehåller sig Emanco rätten att ändra dessa priser med omedelbar verkan. Vi  reserverar sig för eventuella felaktigheter och prisändringar.

För ordersummor under 795 SEK tillkommer en expeditionsavgift om 69 SEK. 

Mängdrabatt

Mängdrabatt om 5% vid order över 2 500 SEK och 10% rabatt vid order över 5 000 SEK. 

Betalning

Betalning sker antingen via faktura eller någon av våra betaltjänster. Betalsidorna för kortbetalningarna är säkerhetsskyddade via SSL kryptering och även 3D-Secure certifierade vilket ger en hög säkerhet. Kundens kortuppgifter förmedlas direkt till banken via betalningssystemet och lagras varken hos på Emanco Direktservice AB eller hos Payer AB som tillhandahåller betalningssystemet för kort. 

Fakturabetalning

Ett fakturaunderlag genereras vid beställningen. Fakturan skickas ut tillsammans med varorna och med 15 dagars betalningsfrist. Vi genomför en förenklad kreditprövning där vi kontrollerar att beställaren fyllt 18 år, att inga betalningsanmärkningar finns samt att angiven leveransadress är mantalsskrivningsadress. Kännedomskopia om detta skickas. För företag och organisationer gäller att de skall vara minst 18 månader samt inga betalningsanmärkningar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Vi har normalt en maxkredit om 1.500 kr på första leveransen. Önskar ni göra en första beställning som är större så kontakta kundtjänst.

Nu erbjuder vi även delbetalning upp till 4 ggr med en kostnad om 39kr vid varje delningstillfälle.

Kortbetalning

Välj din korttyp i kassan och fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsmånad och ditt kontrollnummer. Kontrollnumret är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av ditt kontokort vid betalning med VISA, Diners och Mastercard/Eurocard. Kontrollnumret vid betalning med AMEX är dem 4 siffrorna som sitter ovanför kortnumret på framsidan. Vid betalning med kort kommer det på ert kontoutdrag att stå “Emanco Direktservice” för det aktuella köpet. Payer AB är det företag som sköter alla korttransaktioner.

Internetbank

Handelsbanken eller Swedbank. Säker betalning över Internet, för dig som är kund i Handelsbanken eller Swedbank och som är ansluten till deras internet- och telefontjänster. Vid betalning slussas du automatiskt till inloggning och loggar in på vanligt sätt. Pengar dras direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Leverans

Normal leveranstid är inom 3-5 arbetsdagar (exkluderat helger och röda dagar) och levereras med DHL. Trots ambition med att leverera inom angivna tider kan leverans i vissa fall ta längre tid vid högsäsong, röda dagar och hög orderbelastning. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Emanco Direktservice AB förbehåller sig rätten att meddela kunden om en vara inte kan levereras eller är försenad på grund av överbelastning på orderingång och förbehåller sig rätten att friskriva sig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

En fraktkostnad tillkommer på 79 SEK.

Ångerrätt

Enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du 14 dagars ångerfrist från den dag du tar emot varorna. Meddela till vår Kundservice för att returnera beställningen. Vi kan betala tillbaka till bankkonto i svensk bank, postgiro- eller bankgirokonto. Vi löser ej ut paket mot postförskott.

Reklamation/retur

Vid förutsättning att varan var felaktig vid leverans har kund rätt till att reklamera en vara inom tre år enligt konsumentköplagen. Om kund tar emot en vara som det är fel på, exempelvis fel antal varor eller skadad vara ska du som kund snarast möjligast anmäla reklamationen via vår Kundservice. Vänligen uppe ordernummer, produkter som ska reklameras och anledning vid kontakt. Observera att anmälan om reklamation måste ske inom skälig tid då du upptäckt felet och innehålla beskrivning av felet på varan. Reklamation av skadad eller felaktig vara måste ske inom 3 dagar. 

Vid kontakt av retur får du som kund ett returnummer och hjälp med retur av varor och makulering av betalning. Vi accepterar inte försändelser som inte fått returnummer från oss. 

Synligt fel: Anmäls direkt till budet eller postkontoret vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Anmäls till Emanco inom 3 dagar från mottagandet av varan.

Behandling av personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. I samband med registreringen av din order godkänner du också att vi får skicka ut nyhetsbrev till dig med information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avregistreras via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundservice kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Tvister

Vi på Emanco försöker alltid lösa tvister direkt med våra kunder. Vid tvister som ej lyckas lösas i samförstånd rekommenderar vi att du som konsument vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden på www.arn.se. 

För mer information vilka rättigheter du som konsument har, vänligen besök Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se.