FAQ

När du ska avsluta ditt köp i kassan anger du din rabattkod i fältet som dyker upp när du klickar på “Har du en rabattkod?”. Om erbjudandet är aktivt dras rabatten automatiskt i kassan när villkoren för erbjudandet är uppfyllt.

Rabatter utan rabattkod visas automatiskt i kassan.

Lägg önskad vara i kundvagnen och följ betalningsprocessen som vanligt. När du kommer till sidan där du fyller i mottagarens adress, utskicksdatum mm, så finns där ett fält där du fyller i inlösenkoden som du har på presentkortet. Presentkortets värde dras automatisk av från fakturan innan den skickas till dig, trots att det fulla beloppet visas i den automatiska orderbekräftelsen du får. Orderbekräftelsen ska dock bekräfta att du fyllt i inlösenkoden.

Om du inte längre vill ha nyhetsbrev från oss kan du enkelt avsluta det via länken längst ner i nyhetsbrevet.

Tyvärr har vi inga direktbyten. För att byta en vara gör du en retur av din vara och lägger sedan en ny beställning på den nya varan.

Normal leveranstid är inom 3-5 arbetsdagar som levereras med DHL. Vid röda dagar och högsäsong kan leveranstiden i vissa fall bli längre.

Enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du som konsument 14 dagars ångerrrätt från den dag du tar emot varorna.

Kontakta vår Kundservice via vårt formulär innan du returnerar en vara. Ange ordernummer, artikelnummer och anledning till retur när du fyller i formuläret. Observera att anmälan om reklamation av skadad eller felaktig vara måste ske inom 3 dagar.

För mer information om ångerrätt, läs våra allmänna villkor.

Har du valt att betala dina varor med faktura eller delbetalning kommer fakturan att skickas ut via e-post i samband med att din vara lämnar lagret. Har du inte mottagit din faktura ber vi dig att kontrollera din skräpport, annars kontakta vår Kundservice.

Ja, självklart går det bra. Som företagskund kan du välja att betala med faktura, kort- eller direktbetalning. Ange ditt företagsnamn och organisationsnummer när du avslutar ditt köp i kassan.

Vad tråkigt att din vara har blivit skada i leveransen. Anmäl detta så snart som möjligt till vår kundservice efter att du mottagit din vara. Ser du skadan redan vid mottagandet av leveransen, meddela chauffören direkt. När du anmäler detta till oss, skicka gärna med bilder på den skadade varan så hjälper vi dig att ersätta varan så snart som möjligt.

Återbetalning alternativt makulering av faktura sker i samband med att returen anlänt till oss och är godkänd.