Vanliga frågor & svar

Vad vill du ha hjälp med? Här hittar du våra vanliga frågor med svar.

Vilka betalsätt finns det?

I samarbete med Payer erbjuder vi kort- och direktbetalning med VISA eller Mastercard. Du kan också välja att betala med Faktura eller delbetalning via e-post. Vid delbetalning tillkommer en avgift på 39 SEK (delbetalning upp till fyra gånger).

Hur använder jag ett presentkort?

Lägg önskad vara i kundvagnen och följ betalningsprocessen som vanligt. När du kommer till sidan där du fyller i mottagarens adress, utskicksdatum mm, så finns där ett fält där du fyller i inlösenkoden som du har på presentkortet. Presentkortets värde dras automatisk av från fakturan innan den skickas till dig, trots att det fulla beloppet visas i den automatiska orderbekräftelsen du får. Orderbekräftelsen ska dock bekräfta att du fyllt i inlösenkoden.

Jag har inte fått min faktura?

Har du valt att betala dina varor med faktura eller delbetalning kommer fakturan att skickas ut via e-post i samband med att din vara lämnar lagret. Har du inte mottagit din faktura ber vi dig att kontrollera din skräpport, annars kontakta vår Kundservice.

Vilka kostnader tillkommer?

För beställning under 795 SEK tillkommer en expeditionsavgift på 69 SEK.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid är inom 3-5 arbetsdagar som levereras med DHL. Vid röda dagar och högsäsong kan leveranstiden i vissa fall bli längre.

Vilka kostnader tillkommer?

En fraktkostnad tillkommer på 79 SEK.

Vilka leveransalternativ finns det?

Vi samarbetar med fraktbolaget DHL som levererar alla våra paket. 

Om du inte längre vill ha nyhetsbrev från oss kan du enkelt avsluta det via länken längst ner i nyhetsbrevet.

Hur retunerar jag en vara?

Enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du som konsument 14 dagars ångerrrätt från den dag du tar emot varorna.

Kontakta vår Kundservice via vårt formulär innan du returnerar en vara. Ange ordernummer, artikelnummer och anledning till retur när du fyller i formuläret. Observera att anmälan om reklamation av skadad eller felaktig vara måste ske inom 3 dagar.

För mer information om ångerrätt, läs våra allmänna villkor.

När blir jag återbetald?

Återbetalning alternativt makulering av faktura sker i samband med att returen anlänt till oss och är godkänd.

Hur byter jag en vara?

Tyvärr har vi inga direktbyten. För att byta en vara gör du en retur av din vara och lägger sedan en ny beställning på den nya varan.

Min vara var trasig i leveransen, hur gör jag?

Vad tråkigt att din vara har blkivit skada i leveransen. Anmäl detta så snart som möjligt till vår kundservice efter att du mottagit din vara. Ser du skadan redan vid mottagandet av leveransen, meddela chauffören direkt. När du anmäler detta till oss, skicka gärna med bilder på den skadade varan så hjälper vi dig att ersätta varan så snart som möjligt.

Kan jag beställa som företagskund?

Ja, självklart går det bra. Som företagskund kan du välja att betala med faktura, kort- eller direktbetalning. Ange ditt företagsnamn och organisationsnummer när du avslutar ditt köp i kassan.

Hur använder jag en rabattkod?

När du ska avsluta ditt köp i kassan anger du din rabattkod i fältet som dyker upp när du klickar på “Har du en rabattkod?”. Om erbjudandet är aktivt dras rabatten automatiskt i kassan när villkoren för erbjudandet är uppfyllt. 

Rabatter utan rabattkod visas automatiskt i kassan.

Fick du inte svar på din fråga?

Fick du inte svar på din fråga eller vill du lägga en order via telefon? Hör av dig så hjälper vi dig mer än gärna.
 

Kontakta oss